Soms zit je met een vraag waar je zo niet uit komt. Het volgende is me overkomen:
Ik was al een poos niet tevreden over mijn laptop en aangezien het voor me onmisbaar gereedschap is net als een hamer voor een timmerman toch maar op 15 augustus een nieuwe besteld bij Dell. In de order bevestiging kreeg ik als waarschijnlijke leverdatum 18 september. Dat was even slikken maar besteld is besteld, dus afwachten dus maar.

1 september kreeg ik het bericht dat het op 2 september geleverd zou gaan worden. Snel de laptop ingericht want op 4 september moest ik een workshop bij een van de ministeries geven en dan natuurlijk het liefst met de nieuwe Laptop.

Opeens schoot het me te binnen dat ik een toetsenbord met backlight had besteld maar kon deze functionaliteit niet vinden. Dus maar via de site een vraag gesteld of dit kon kloppen. En of er misschien verkeerd geleverd was.
Natuurlijk gelijk op 7 september de ontvangstbevestiging van deze melding met de opmerking dat ze streven naar een beantwoording binnen 24 uur. Na een week maar eens gebeld. Ik kreeg een uitemate vriendelijk heer aan de lijn. Eerst beweerde hij dat ik geen backlight functie had besteld maar na het voorlezen van de bevestiging zag hij het opeens wel staan.  Hij beloofde er direct in te duiken.
Na een week toch maar weer eens gebeld. Sorry sorry dat had niet zo lang mogen duren maar hij kreeg geen antwoord van de andere afdeling, een groot bedrijf, zo werkt dat volgens hem. 3 dagen later had ik hem weer aan de lijn verder geen nieuws maar met de melding dat ze me niet vergeten waren en dat ze er mee bezig waren.
Opeens op 22 september een mailtje als reaktie op mijn melding via de site of ik wel het ordernummer wilde vermelden want dan gingen ze er mee aan de slag. En excuses voor de late reaktie.
Toch maar weer eens gebeld, ze waren bezig het juiste toetsenbord na te zenden met een korte instructie hoe ik het toetsenbord kan omwisselen. Prima oplossing dacht ik.
Even later wordt ik gebeld dat het toetsenbord niet meer leverbaar is. Ik kan wel mijn laptop weer terugsturen krijg dan het geld terug waar ik vervolgens een nieuwe laptop mee kan bestellen dan wel met backlight.
De optie om het systeem op te sturen is voor mij onacceptabel. En dan met de snelheid van afhandelen en reageren zeker meer dan een maand zonder zitten.

Maar ik heb er wel extra voor betaald.  45 Euro in dit geval voor iets wat ik niet heb gekregen. Dus de oplossing lijkt me simpel stort die 45 Euro terug en opgelost.

Het volgende antwoord kreeg ik:

Geachte heer Hut,

Zoals afgesproken bevestig ik middels deze mail, dat de enige mogelijkheid die ik voor u kan doen is het verkeerde

systeem ophalen, de betaling aan u retourneren en u op die manier u de mogelijkheid te verschaffen een ander systeem

met de backlight toepassing te kiezen.

Ik wacht gaarne op uw antwoord en alvast mijn verontschuldiging voor het mogelijke ongemak.

Hopende u hiermee
voldoende te hebben ingelicht, mocht dit niet het geval zijn dan kunt u
zich ten alle tijden wenden tot de afdeling Customer Care.

Hoping to have informed you sufficiently, but if this was not the case you can always contact the department of Customer Care.

Met vriendelijke groet / Kind Regards,

XXXX (naam bij mij bekend)

Customer Care Representative

Nu zit ik met een probleem, terugsturen een nieuwe bestellen en die vervolgens weer inrichten kost me veel tijd. Maar zo komen ze wel gemakkelijk weg. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? (anders dan niet weer bij Dell te kopen want dat is me wel al duidelijk)


Archief