Het afgelopen weekend mocht ik deelnemen aan de conferentie over facilitating. 150 deelnemers uit de hele wereld over hoe je een groep samen kan laten werken naar een resultaat. Dus geen gespreksleiding of moderating maar facilitating. We hebben er in het Nederlans geen goed woord voor. Maar je bent als facilitator dienend aan het proces en bemoeit je niet (of nauwelijks) met de inhoud.
Het blijft een raar fenomeen om een paar dagen intensief met mensen contact te hebben en te beseffen dat je elkaar waarschijnlijk nooit weer ziet. Want ik denk niet dat ik Mary Alice uit Nieuw Zeeland snel weer spreek maar ze was een kanjer op het gebied van Story Telling. Op Ted zag ik ook een zeer vermakelijke en vertederende presentatie over story telling.
Dus misschien moet ik wat minder terug houdend zijn in het vertellen van verhalen. Ik hoop wel dat mensen me erop wijzen als ik begin te zeuren.

Over zeuren gesproken…. voor de laatse keer nog iets over Dell: (Als ze over de brug komen meld ik het hier wel, wel zo fair)

Mijn vorige bijdrage ging over de dienstverlening van Dell. Inmiddels heb ik het verhaal vaak mogen vertellen en om eerlijk te zijn maken ze het me ook wel gemakkelijk. Naar aanleiding van mijn telefoontjes, mail en weblog stond opeens de manager Customer Care BeNeLux op mijn voice mail Hij wilde me graag spreken. Hij zou me die middag terugbellen. Hij liet ook geen nummer achter. Dus ik zit nu iedere dag in spanning. Ik voel er niet veel voor om weer te bellen, me door de eindeloze VRS heen te worstelen, te horen dat het gesprek waarschijnlijk opgenomen gaat worden en dan de toezegging krijg dat ik teruggebeld ga worden.
OK waar gaat het om:
Ik bestel op 15 augustus een Dell Latitudeâ„¢ E5400 ESSENTIAL

Geheugen
4GB 800MHz DDR2 memory (2 x 2GB)
Toetsenbord

Internal Dutch Qwerty Backlight Keyboard

Harde schijf
120GB serial ATA HDD 5400RPM
Besturingssysteem
Genuine Windows Vistaâ„¢ Business 32Bit with media – Dutch
Optische stations
8X DVD+/-RW Drive with Software
Draadloze connectiviteit
Dell WLAN 1397 (802.11b/g) 1/2 MiniCard with Core 2 Duo label
Verzendingsdocumenten
Dutch Shipping Documents
Gedis Bundle Reference
L0854002

Op de leveringsbon van 29 augustus staat opeens een “Internal Dutch Qwerty singel poiting Keybord”. Toch wordt het verstuurd. Ik moest wel 45 Euro extra betalen voor de backlight. Ze geven toe dat er niet goed geleverd is maar willen geen 45 euro terugstorten.
Natuurlijk gokken ze erop dat het me te veel moeite is voor de 45 euro om echt door te zetten. Blijkbaar beseffen ze zich niet dat dat bedrag bij mij bij het eerste telefoontje als op was. Laat staan dat ik het weer moet opsturen.
Vandaar dat ik deze dienstverlening nog even breeduit hier neer zet. Deze weblog wordt redelijk gelezen rond de 200 bezoekers per dag en google weet hem ook redelijk te vinden. Ik zou wel graag antwoord willen hebben. Het systeem terugsturen is geen optie meer voor me. Ik begrijp het wel dat past Dell het best. Maar dat past mij niet zo goed.
Ik wacht op het telefoontje van de manager customer care BeNeLux….

Archief