Kom, laat me weer eens gaan zitten op de stoel van een klant die zich verwonderd over de dienstverlening van grote bedrijven. Canal Digitaal is deze keer aan bod. We zijn vorig jaar verhuist en we kregen nog post op het oude adres. Nu wil ik geen post meer van Canaldigital (of Canaldigitaal?) Dus maar eens naar de site en daar trof ik geen E-mail adres maar een soort Voice Response Systeem voor Email. Je weet wel, als je belt, krijg je een ellenlange keuze mogelijkheid. Bedrijven die hun klanten echt willen mishandelen doen dat ook op de digitale manier.

Het werkt als volgt: Zorg ervoor dat je nergens op de site een E-mail vermeld. Verwijs de klanten naar de Veel gestelde vragen (FAQ) De klant kan daar zijn vraag stellen en als het antwoord er niet staat krijgt de klant als beloning een envelopje waar als het goed is de klacht kan worden geuit. Slim bedacht want zo komt de vraag in het juiste bakje een soort E-mail voice response. De klant doet het werk maakt niet uit of dat belemmeringen opwerpt.

Alleen krijg ik dat **&&%&^$ envelopje niet (sorry voor het taal gebruik). De vraag maar eens op twitter gesteld hoe ik post van Canal digital kan stoppen. En zowaar kreeg ik een reactie van WebCareCD. Ik denk dat mensen twitter scannen bij CanalDigitaal. Dat werd een boeiende conversatie via twitter. 

JanHut 
Weet iemand hoe ik post van @CanalDigitaal kan stoppen wat een arrogante organisatie #durftevragen

CanalDigitaalWebcare
@janhut U kunt bij onze klantenservice aangeven dat u geen post van ons wilt ontvangen. Dit kunt u zowel telefonisch, schriftelijk of via email doen. (en daar zat een link bij die een foutmelding gaf)

JanHut
@WebCareCD Ik heb de hele site van #canaldigital doorgespit nergens een E-mail te vinden. wel een heeel nare FAQ. Bellen en dan VRS? Slecht!   

(OK ik ben niet echt aardig maar ik kon echt niets vinden en het was toen 22.45 dus bellen was ook geen optie)

CanalDigitaalWebcare
@janhut Het werkt als volgt, u stelt een vraag bij meest gestelde vragen, uw antwoord zit er niet bij, dan klikt u op de antwoordenvelop onderaan. De uitleg over dit principe staat als eerste meeste gestelde vragen startpagina als eerste optie. 

Nou ja zeg, krijg ik uit een annonieme bron wel heel erg hooghartige berichtjes. Ik kon het niet laten en er toch maar een tweet eraan gewijd.

JanHut 
@WebCareCD #arrogant van #canaldigital waarom niet een E-mail adres? Wat een hooghartig toontje: het werkt als volgt: Ik ben geen kleuter. 

WebCareCD 
@janhut #Excuses.160 karakers via Twitter dwingt tot korte berichten. Uitleg via FAQ is blijkbaar niet duidelijk genoeg.

(ja, als je denkt dat je 160 karakters via twitter kan versturen heb je altijd te kort, het zijn er maar 140).

CanalDigitaalWebcare
@janhut Email functie werkt prima, verwijzing naar email staat onderaan het antwoord veld in de vorm van een envelop. Het klopt dat dit niet bij uitleg over email is, overige antwoorden wel.

JanHut 
@WebCareCD Waardeloos #Canaldigitaal werkt niet blijf in rondjes klikken LEZEN!!! dit werkt niet. Mail me of bel me!!! het zijn 140 tekens!!

WebCareCD
@janhut U wordt gebeld door een van onze medewerkers. #CanalDigitaal belt met een afgeschermd nummer .

WebCareCD 
@janhut U bent lastig telefonisch te bereiken helaas.

Samengevat. Ik wil een mail sturen naar CanalDigitaal. Ik krijg de uitleg dat ik een vraag moet stellen bij FAQ. Ik krijg dan een aantal antwoorden en als mijn antwoord er niet bij zit krijg ik een envelopje waarmee ik een reactie in kan vullen. Behalve als ik de vraag stel: "hoe kan ik een email sturen?" Dan krijg ik dat envelopje niet. Ben ik nou gek of hebben ze daar een steekje los? Misschien had ik die vraag moeten stellen dan had ik dat envelopje wel gekregen

En dat laatste verwijt is hilarisch: ik ben slecht te bereiken. Gevoel voor humor hebben ze wel. Ik ben alleen bang dat ze het zelf niet eens door hebben.

CanalDigitaal bedankt ik heb weer veel plezier beleefd aan deze weblog. Oh ja, willen jullie de post naar ons oude adres Dwarshaspel 10,9354 VS Zevenhuizen stoppen?

Nagekomen bericht: vanmorgen 20 mei ben ik gebeld met een medewerker van CD hij wilde de postcode en huisnummer weten. Ik wordt uit het bestand gehaald. Het eerste bericht was van 2 mei. En nog vreemder is dat diezelfde middag Aukje werd gebeld door Canal Digital of we geen belangstelling hebben voor een CD Pakket. Maandag gaan ze weer bellen. Zo komen we er nooit af.

Archief