2010 wat gaat het ons brengen? Een vraag die vaak gesteld wordt aan het begin van dit nieuwe jaar. Daar heb ik zo mijn eigen ideeen over. Prive is het niet zo moeilijk want de verhuizing zal een grote stempel drukken dat is wel zeker of er moet al iets gebeuren met de gezondheid. 1 mei moeten we ons huis uit en het zal spannend worden of ons nieuwe huis dan bewoonbaar is.
Voor alle andere ontwikkelingen worden er allerlei voorspellingen gedaan en trends gespot. Zo kreeg ik de 10 consumer trends gemaild van trendwatching.com. Ze staan hieronder: met een heel korte omschrijving.
1. Buysiness as unusual
Forget the recession: the societal changes that will dominate 2010 were set in motion way before we temporarily stared into the abyss.
2. Urbany
Urban culture is the culture. Extreme urbanization, in 2010, 2011, 2012 and far beyond will lead to more sophisticated and demanding consumers around the world.
3. Real time reviews
Whatever it is you’re selling or launching this year, it will be reviewed ‘en masse’, live, 24/7.
4. F(l)uxury
Closely tied to what constitutes status (which is becoming more fragmented), luxury will be whatever consumers want it to be over the next 12 months.
5. Mass Mingling
Online lifestyles are fueling and encouraging ‘real world’ meet-ups like there’s no tomorrow, shattering all cliches and predictions about a desk-bound, virtual, isolated future.
6. Eco Easy
To really reach some meaningful sustainability goals this year, corporations and governments will have to forcefully make it ‘easy’ for consumers to be more green, by restricting the alternatives.
7. Tracking & alerting
Tracking and alerting are the new search, and 2010 will see countless new INFOLUST services that will help consumers expand their web of control.
8. Embedded Gernerosity
This year, generosity as a trend will adapt to the zeitgeist, leading to more pragmatic and collaborative donation services for consumers.
9. Profile Mining
With hundreds of millions of consumers now nurturing some sort of online profile, 2010 is a good year to introduce some services to help them make the most of it (financially), from intention-based models to digital afterlife services.
10. maturialism
2010 will be even more opinionated, risqué, outspoken, if not ‘raw’ than 2009; you can thank the anything-goes online world for that. Will your brand be as daring?
Een viel me gelijk op: Mass Mingling. Want dat is ook wat ik zelf ervaar. Het netwerken neemt hand over hand toe. Soms thema gericht soms gericht op zaken doen soms gewoon netwerken. En dat alles vaak samen gebracht met behulp van of naar aanleiding van een Virtueel netwerk. Dat staat dus haaks op de kerstboodschap van de Koningin die beweerde dat mensen verder van elkaar af komen te staan door al die nieuwe technieken. Het blijkt dus alleen maar te stimuleren dat mensen elkaar vaker opzoeken.
Dat lijkt alleen op te gaan voor mensen die on-line zijn. Mensen die dit niet zijn komen dus steeds meer en meer geisoleerd te staan. Wat dat betreft past de toespraak van de koningin weer wel. Maar om de schuld van vereenzaming te leggen bij die nieuwe media dat gaat me net even te ver.
Source: www.trendwatching.com. One of the world’s leading trend firms, trendwatching.com sends out its free, monthly Trend Briefings to more than 160,000 subscribers worldwide.